MAJ MESEC MATEMATIKE – evaluacija projekta

MAJ MESEC MATEMATIKE – Medjunarodni eTwinning projekat omogućio nam je najaktivniji maj u matematici do sada zahvaljujući kolegama osnivačima Remzu i Mireli!

Unazad nekoliko godina u školama se tradicionalno obeležava manifestacija „MAJ MESEC MATEMATIKE“. Manifestaciju smo želili obogatiti kroz upotrebu raznih IKT alata koristeći eTwinning platformu. Učenici su  imali priliku da istražuju putem interneta o istaknutim naučnicima koji su svojim dostignućima pomogli čovečanstvu danas. Kvizovi, edukativne igrice i edukativni video sadržaji su bili nezaobilazni deo ovakvog projekta. Timskim radom učenici su raditi radionice uživo uz podršku nastavnika iz više škola. Projekat je trajao mesec dana, i to, naravno, u toku meseca maja.

U toku je evaluacija od strane nastavnika, učesnika projekta, na Lionit-u:

Link za nastavnike

A počeli smo, naravno od kreiranja plana, dogovora nastavnika, saradnika, uključivanja učenika, saglasnosti roditelja, pozicioniranja na mapi i predstavljanja učenika i nastavnika na Padlet-u:

Made with Padlet

 

Made with Padlet

Utvrđeni su termini video sastanaka za dogovore, i nakon toga prešlo na realizaciju planiranog:

O projektu i plan rada:

Ciljevi:

  1. Proširenje učeničkog znanja o istaknutim naučnicima iz raznih oblasti iz matematike
  2. Istraživanje porekla brojeva kroz istoriju i povezivanje naučenog sa razvojem brojevnih sistema
  3. Osnaživanje IKT kompetencija korišćenjem IKT alata
  4. Socijalizacija kroz timski rad

Plan rada

  • Predstavljanje učenika i nastavnika na Padlet-u te označavanje učesnika na mapi.
  • U okviru svake sedmice u maju, svaka škola će odabrati dvije-tri aktivnosti od ponuđenih koje će odraditi. Aktivnosti (radionice, posjete, predavanja, prezentiranje) se mogu odraditi i tokom aprila a prikazati ih na stranicama koje su označene brojem sedmice u maju.
  • Ako neko želi može odraditi i više aktivnosti, npr u sklopu jedne radionice.
  • U svakoj sedmici odabrati po jednog naučnika kojeg će djeca istražiti i napraviti prezentaciju. Svaka škola, dakle, može odrediti 4 naučnika po vlastitom izboru tokom ove četiri sedmice. U redu je i ako se desi da škole odrede istražiti zanimljivosti za iste naučnike.

Prijedlog aktivnosti po sedmicama:

Prva sedmica maja

  • Geometrija oko nas
  • Kreiranje loga
  • Kaleidoskop
  • Fraktali

Druga sedmica maja:

  • Porijeklo brojeva (brojni sistemi)
  • Hanojske kule
  • Teselacija
  • Rubikova kocka
  • Kreiranje postera

Treća sedmica maja:

  • Proslavimo žene matematičarke – (praznik koji će se od ove godine obilježavati na dan rođenja Miryam Mirzakhani 12.maja)
  • Origami
  • Šah
  • Mankele
  • ​​​​​​​Tangram

Četvrta sedmica maja:

  • Robotika
  • Programiranje
  • Micro:bit
  • Interesantni matematički zadaci
  • ​​​​​​​Matematički filmovi

Prva sedmica juna:

Kreiranje zajedničke knjige – Story Jumper

20190517_163209

Na narednom linku učenici i nastavnici su mogli dati doprinos demokratskom dijalogu, da li je matematika „cool“ ili ne. Zamolili smo učenike da daju argumente „za“ i „protiv“ i naravno da glasaju:

Matematika je/nije cool….

Isteklo je vrijeme za davanje argumenata – a učenici su dali veliki doprinos ovom demokratskom dijalogu, što se može i videti na gornjem linku.

Na sledećem linku smo mogli glasati za najbolji logo koji je onda stavljen kao zvanični logo našeg projekta:

Biramo logo projekta

Naš predlog je bio:

c5129c835_opt

Izabran je logo učenika nastavnice Mirele:

unnamed

Konkretan rad u našoj školi počeo je sa radionicom: Geometrija svuda oko nas, koja se uklopila u obradu teme Krug i nastavne jedinice: obim kruga,  dužina kružnog luka, površina kruga, površina kružnog prstena i kružnog isečka:

Radionicu sa Fraktalima izmestili smo iz učionice u prostorije Naučnog kluba u Regionalnom centru Smederevo:

bd126e2b4_opt

Radionica Poreklo brojeva rađena je na času matematičke sekcije, a čuvamo i prošlogodišnje radove, kada je rađena kao ogledni čas u saradnji sa nastavnicom Danijelom:

Teselacija  je bila tema za domaći rad, za zainteresovane učenike, naročito one koji vole likovno izražavanje u matematici. I ovde smo se nadovezali na prošlogodišnji rad u okviru projekta „M-art“:

Radionica Rubikova kocka u mnogim školama, učesnicama projekta, održana je kao takmičenje najveštijih u slaganju kocke, kao van-nastavna aktivnost. Današnji šestaci pokazuju veliko interesovanje za ovu igru:

59726294_2465448143486917_3453091398893436928_n

I naš poster projekta ima Rubikovu kocku u sebi:

Selection_001

U ponedeljak 13.05.  proslavljen je 12.05. –  radionicom posvećenim poznatim matematičarkama, i povezivanjem sa našim eTwinning projektom „Famous Female Mathematicians 2“:

59831210_2465445486820516_2853845149300031488_o

bf129332c_opt

adbd4d3a_opt

 

Origami radionica rađena je sa šestim razredom:  Učenici su kreirali trapeze i Trepezoidne kutije uz pomoć YouTube tutorijala, što se lepo nadovezalo na nastavnu jedinicu koju obrađuju u tom trenutku:

59778005_2467093913322340_6992445343321292800_n c5cf01e1_opt

Kao nastavak obrade  teme Površina trougla i četvorougla: organizovao je kreiranje i računanje površina od delova Tangrama:

b6b0b4ee_opt

Za zainteresovane učenike obrađeni su osnovni pojmovi Kriptografije:

Selection_002

Kreiranje robota od stiropora – domaći rad jednog  zainteresovanog učenika:

bdeff534_opt

Broj Pi smo uradili  kroz kreativnu radionicu sa kreiranjem broja Pi, doradom čestitki sa projekta Pi Day, i merenjem obima kruga i „računanjem broja Pi“. Kroz ovu radionicu uradjena je i korelacija sa projektom koji smo završili u martu mesecu.

U okviru manifestacije „Maj – mesec matematike“ i aktivnosti „Mobilna matematika“ u organizaciji IT odeljenja Gimnazije Smederevo i profesora Zorana Damnjanovića,
učenici naše škole prisustvovali su radionicama u Regionalnom centru Smederevo i naučili da rukuju alatima za vežbanje matematike i učenje novih matematičkih pojmova.

Mladi matematičari iz 6/1, 6/2, 6/3 i 6/4 odeljenja OŠ „Branko Radičević“ odlično su se proveli i u druženju sa starijim drugarima srednjoškolcima i osnovcima iz drugih škola našeg grada.

Interesantne matematičke zadatke učenici su rešavali uz pomoć aplikacija:

1000 Matches, Math Riddles, Math Games, Pythagorea 90/60

Selection_003

60835831_2494687247229673_8312725273728516096_o

Nakon toga održali smo u školi ogledni čas Informatike i računarstva sa sedmacima, kao primenu naučenog na radionici:

Selection_005

Naučnici o kojima smo istraživali su: Mihailo Petrović Alas, Albejrt Ajnštajn, Pitagora, Eratosten i poznate žene matematičarke. Učenici su kerirali postere i prezentacije po svom izboru:

49947131_466803103852379_2402197864605286400_n

Proizvod saradnje svih učesnika projekta je i elektronska knjiga projekta:

Knjiga projekta

Maj – mesec matematike spojili smo i sa radionicom M3 Centra za promociju nauke u Naučnom klubu Smederevo i time radili desiminasciju projekta i na sajtu Regionalnog centra i na društvenim mrežama. Tema je bila spoj geografije i matematike:

Poslednja radionica rađena je sa učenicama sedmog razreda u saradnji sa školom koleginice Nade iz Sarajeva,  Mystery Skype metodom i DA-NE pitanjima učesnika, dok smo vežbali Razmeru na karti:

 

Bio je ovo vrlo ispunjen mesec  i kvalitetan eTwinning projekat!

Do novog druženja naredne godine uz sliku dela ekrana sa projekta:

Selection_006

Dokumentacija za Etwinnig NQL:

https://drive.google.com/open?id=1uLQLUMwY6_U6P0eX1bjS-PpQ_8Va4BIb

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s